Kurumsal / Tarihçe

Tarihçe

İstanbul Off-Road Kulübü 1993 yılında kuruldu. Amacımızı hem motorsporlarını hem de doğayı seven insanları yani off-road’cuları bir araya toplamak, 4x4 yarışlar, geziler, eğitimler düzenlemek, Türkiye’de off-road sporunun gelişimi ve tanınması için yeni projeler üretmek olarak belirledik.

İlk aktivitemiz Bolu Ekspedisyonu oldu. Uzun bir 4x4 konvoy halinde 1 hafta hiç şehir görmeden dağlarda ve yaylalarda dolaştık. Sonra da 4x4 yarışlarına el attık.

1988 yılından bu yana 4x4 yarışları düzensiz olarak ve uzun aralarla yapılıyordu. 1994 yılında İSOFF olarak ilk kez 6 ayaklık bir 4x4 yarış takvimi ortaya koyduk. Kurallar ve etap tiplerini belirledik. Sonraki senelerde de off-road yarışları düzenli bir takvim halinde organize edilmeye devam etti.

Yarışlar dışında her sene Türkiye’nin farklı yerlerine ekspedisyonlar düzenledik. Kaçkarlar, Toroslar, Batı Ege, İç Anadolu’da o zaman dek gidilmemiş parkurlar üzerinde konvoy halinde ilerledik. Tuzgölünde, Konya çölünde, Toroslar arasında daha tekerlek izi olmayan kanyonlarda yol aldık. Hafta sonları İstanbul çevresinde kamplara kaçtık. Günübirlik off-road gezileri yaptık.

Farklı yerlerde ağaç diktik, adımıza ormanlar oluşturduk. 4x4 bilgimizi ve ekip halinde hareket edebilme yeteneğimizi zor zamanlarda yardım için kullandık.

Yeni başlayan 4x4 kulüplerini cesaretlendirdik, birlikte yarışlar, geziler, eğitimler organize ettik.

Off-road adına yeni ve cesur projeler yarattık. 2000 yılında Türkiye Off-Road Oyunları’na başladık. Annelere yasak olan Ba-Ço kamplarını düzenleyip, babaları çocukları ile beraber ilk kamp deneyimine hazırlaması için cesaretlendirdik. 2003 yılında Goodyear Wrangler Cup olarak ilk ikili kalkış off-road yarışlarını organize ettik. 2011 yılında ise İSOFF Challenge adıyla tamamen yeni bir off-road yarış türüne start verdik, F1 sistemi ile off-road parkurlarını melezledik. İlk kez ortaya çıkardığımız, kuralları ve detayları için aylarca uğraştığımız bu yeni organizasyonları, başka kulüplerin de devam ettirmesini destekledik.

İlk başladığımızda etrafımızda kimse yoktu. Şimdi tüm Türkiye’de 20 off-road kulübü var ve bu sayı giderek artıyor. Off-road kulüplerindeki, yarışlarındaki, seyircisindeki artış, ilk kuruluş amacımız doğrultusunda doğru işler yaptığımızı gösteriyor.

Daha hala başındayız –henüz 18 yaşındayız- ve yeni projelerle yola devam ediyoruz.