Blog

İSOFF BASIN AÇIKLAMASI

                                                                                                                                                                                                                                    08-03-2019

Kurulduğu günden bu güne kadar 1993-2019 yılları arasında geçen 26 senede Off road sporunun ülkemizde tanınmasında ve yayılmasında önderlik eden İstanbul off road kulübü ilk olarak motorsporları federasyonu ile bu denli ters düşmüştür.Hiç bir kulüp federasyonu ile çatışmak fikir ayrılığına düşmek istemez.Aynı hedef için mücadele etmek,federasyonunu desteklemek kulüpler için öncelikli görevdir.Tabi ki federasyonda işler doğru yapılıyor ve doğru yönetiliyorsa.

Türkiye de ilk yıllarda hangi formatta off road sporu yapalım dediğimizde akla gelen kapılar arasından engellerden geçme oldu ve yıllar içinde kendi kendine şekil değişikliklerine uğrasa da genel anlamda çok farklı yarışlar ortaya çıkmadı.

Seneler ilerledikçe formatta değişiklik gerekliliği ortaya çıktı ve orman yarışlarını yapmaya başladık.Bu yarışları uzatarak on iki, on üç etaplık üç günlük yarışlar yaptık.

Zaman içerisinde kapılı yarışlarla harmanlandı ve yarısı orman yarısı kapılı yarış olarak halen devam etmekte.

2006 senesinde ufkumuzu genişleterek ilk BAJA 350 yarışını Karasu sahilinde yaptık.Şimdi küçümsense de o yıllarda bizim için ciddi bir yenilikti.

2017 senesinde doğu Avrupa şampiyonasının bir ayağı olan Çanakkale TROIA BAJA yarışını yapmaya başladık ve iki yıldır da yapıyoruz.

Bütün bu çabalara rağmen İnanırmısınız hiç bir federasyon başkanı 26 senedir off road sporunu ciddiye alarak bakmadı.Çok mücadele ettik,çok uğraştık ama ciddiye almalarını başaramadık.Basın geri dönüşleri,TV görüntüleri,popilarite Off road da her geçen sene artsa da federasyonlarımız bizi hiçbir zaman ciddiye almadı.

Bu gerçeği bütün off road kulüpleri bilse de bazıları kendine yediremediği için,bazıları bir ümit ile düzeleceği ve ciddiye alınacağını sandığı için, bazıları üç beş desteğe razı geldiği için,bazıları da yapacak bir şeyi olmadığı için kabullenmek zorunda kaldı.Her zaman üvey evlat muamelesini açıkça gördük ve  o kadar alıştık ki bunun farkında olan başkanlar da durumu sonuna kadar kullandı.

Hatta bir başkan başkanlar toplantısında ya bu ne çamur içinde debelenip duruyorlar kaldıralım şu işi Türkiye şampiyonası olmasın bile dedi de biz gene elinden öptük sarıldık başkanımız dedik.

Son yıllarda off road dan gelen oylar belirleyici olduğu için off road kulüpleriyle muhatap olan,sürekli onların derdini dinliyormuş gibi yapan,bir şeylerin düzeleceğini empoze eden personel bile tahsis ettiler.

Bu arkadaşlara bir şey söylemiyoruz görevleri bu ama kendi söylediklerine inanmayan insanlar etraflarına da güven vermezler.Off road adına bir yılda aşılacak yolu on beş yılda aşmanın başarı olduğunu anlatan arkadaşlar ara verilen WRC de bir sene de neler yapıldığını nasıl bütçeler bulunduğunu kendileri anlatıyorlar.Ama off road kulüplerine gelince al on beş yirmi bin lirayı daha ne istiyorsun git şampiyona yap, kulübünü geliştir ,vizyonunu geliştir arta kalan parayla da hakem ödemelerini yaparsın.

Off road kulübü yöneticileri federasyon başkanının verdiği bir selamı ,ne haber falanca nasıl gidiyor dediğinde başının göğe erdiğini,yürüyüşünün değiştiğini,kaza ile yarışına geldiğinde yerlere eğildiğini ve bu yolla oylarının üç kuruşa alındığını kabul edip aklını başına almazsa daha böyle devam eder gideriz.Kimse kızmasın biz kendimizi de zinhar ayırmıyoruz hepimiz ortalama da aynıyız.

Türkiye de bulunan off road kulüplerinin federasyon gözünde beş para etmediğini,vizyonlarının yetersiz olduğunu,ancak 30 kapı dikip içinden geçebildiğini,uzun soluklu yarışlardan anlamadıklarını,boşa çabaladıklarını, lazım olursa Rescue için çağırılacaklarını Dünya şampiyonası Cross country aday yarışını sadece para için yeni kulüp olan arkadaşlara havale ederek  gözümüze soka soka anlattı ama anlayan nerede.

Evet bunu böyle anlatmaya uğraşsalar da anlamayacağız çünkü biz bu değiliz,halt etmişler.Kimin neyi ne kadar bildiğini yıllardır gösterdik. İki yıldır da BAJA için 14 yabancı ekibi RALLY sınıfında Türkiye ye getiriyoruz.35 araç 35 motor ve ATV ile start veriyoruz.Bizden önce Türkiye de Rallİart takımını 7 araç ile gören varsa bağırsın da duyalım.Sayı çok mu fazla değil ama daha fazlası varsa onu da duyalım.

Yıllardır yardım istedikleri,her yere koşturdukları Off road kulüpleri ve üyelerini neden bir toplantı ile bir araya getirip ,fikir alışverişi yapmadılar.Neden geçen hafta seçim olmadan bunu açıklamadılar biliyormusunuz, tepkilerden korktular  sakladılar.Sanki bu iş dün mü belli oldu.Külahımıza anlatsınlar.Amele lazımsa çağırın geliriz.Etap kurarız, toplarız gecelerce uyumayız her cefayı çekeriz.Sefayı başkalarına sürdürün.Helal olsun size.

Öyle veya böyle BAJA TROIA uluslar arası bir organizasyon.Bu kadar mücadele ediyoruz yoktan var ediyoruz devletten ödenek almıyoruz cebimizden veriyoruz.Hadi 2017 senesinde uluslar arası bir yarışa federasyon olarak komiser yollamadınız araç takipçi çocuğu oradayken komiser atadınız neyse de ,Federasyon gecesinde bir sözünün geçmesi bir kelam edilmesi gerekmezmiydi.

Gene helal olsun size.

Cross country için sanırım iyi bir ödenek çıkar.Çıkması da lazım yadırgamıyoruz.Herkes bizim gibi iki sandviç iki küçük su bir top kek ile bu işleri yapmaz.Günlerce çalışmaz.Özel şirketler bunun için kurulur.Amelelik yapmaz her şeyi para ile yapar,bire on ile yapar kanmaz,aldatılamaz,onlara çok para lazımdır onlar uyanıktır paraları alır etraflarında kim varsa takar giderler, bize bir selam yeter.

Yeni başkan hayırsız geldi. Gerçi emanet geldiğini kendisi söylemişti ama kendi taktiri biz kulüpler olarak adil dağılım eşit yaklaşım bekleriz kendisinden.İnsan bu, ümidi olmasa da bekler işte.